Ved udbetaling af tilskud til minivådområder skal du bruge udbetalingsskemaet i Tast selv:
Tast selv – Landbrugsstyrelsens digitale selvbetjening
I vejledningen til minivådområdeordningen finder du information til brug for anmodning om udbetaling. Vejledningen er under fanen 'Skema og vejledning' her i tilskudsguiden.
Når du har indsendt din udbetalingsanmodning kommer vi på afsyningsbesøg og kontrollerer, at minivådområdet overholder de krav, der findes i bekendtgørelsens bilag om designkrav du har ansøgt om. Husk, at minivådområdet skal overholde disse krav i hele opretholdelsesperioden på 10 år, hvor der også vil kunne forekomme kontrolbesøg.
Dokumentation der skal vedhæftes i forbindelse med den nye afsyningsmodel
Som en del af den nye afsyningsmodel, har du mulighed for selv at indsende dokumentation til brug ved afsyningen af dit projekt. Denne dokumentation skal vedhæftes som bilag, når du anmoder om udbetaling.
Dokumentationsskabelon
Du skal desuden vedhæfte et excel-ark til din udbetalingsanmodning, der angiver forskellige mål på dit anlagte minivådområde. Arket kan udfyldes af oplandskonsulenten. Arket bliver brugt i forbindelse med afsyningen.
Størrelses- og designkrav for minivådområder
Bemærk, at begge dokumenter løbende kan blive opdateret.
Hvis dokumenterne er for store til at vedhæfte som bilag i skemaet til udbetalingsanmodningen, kan du sende dokumenter pr. e-mail til: mv-udbetaling@lbst.dk.
Du skal opbevare dokumentationsmateriale i 5 et halvt år efter slutudbetalingen
Du skal være særligt opmærksom på, at du skal opbevare udbetalingsanmodning med tilhørende regnskabsbilag tilgængelig i mindst 5 et halvt år regnet fra datoen i brevet om slutudbetaling.