I dag udsender vi første del af vores årlige brugerundersøgelse. Tidligere har undersøgelsen været udsendt i september og har fokuseret på alle dele af ansøgningsåret. I år har vi valgt at dele undersøgelsen op i mindre dele, hvor den første del vil fokusere på selve ansøgningsrunden fra februar til maj.
Senere på året forventer vi at sende to andre brugerundersøgelser ud, der fokuserer på henholdsvis vores kontrol af ansøgerne og sagsbehandling af ansøgningerne. Denne opdeling er primært foretaget for at give en mere tidsnær feedback og mere fokuseret feedback.
Med undersøgelserne inviterer vi 10.000 landbrugere og konsulenter til at vurdere oplevelsen med områder som sagsbehandling, it-systemer, kontakt med styrelsen og kontrol. Undersøgelsen er gjort kortere og mere fokuseret på baggrund af de sidste års resultater, så selvom der sendes flere mindre undersøgelser ud, er det samlede omfang tilsvarende tidligere år.
Landbrugerne i undersøgelsen er tilfældigt udvalgt ud fra indeværende års ansøgninger om landbrugsstøtte. Alle konsulenter inviteres til at deltage i undersøgelsen. Hvis du er udvalgt til at besvare undersøgelsen, har du modtaget en e-mail på den mailadresse, du har benyttet til at søge om landbrugsstøtte. Heri er der et link, som giver adgang til undersøgelsen.
Dine svar giver os vigtig viden
Dine besvarelser giver os vigtig viden om din oplevelse med Landbrugsstyrelsen og er med til at sætte en retning for vores arbejde det kommende år. Derfor er hver enkelt besvarelse vigtig.
Kontakt
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på tlf. 33 95 80 00 eller sende en mail til mail@lbst.dk.
Er du journalist, er du velkommen til at kontakte Landbrugsstyrelsens pressetelefon på tlf. 41 89 25 07.