Sådan deltager du i Landbrugsstyrelsens webinarer

Et webinar er et seminar, som foregår digitalt, så du kan deltage hjemmefra og se med live via din computer, tablet eller telefon.

Du deltager i webinaret som seer, og Landbrugsstyrelsen og andre deltagere kan derfor ikke se eller høre dig, men du kan stille spørgsmål til oplægget og chatte med os undervejs. 

Det er gratis at deltage i vores webinarer. Du tilmelder dig altid det relevante webinar på den side, hvor du læser om webinaret.

Du skal angive dit navn, din arbejdsplads og en e-mail adresse, når du tilmelder dig. Når du har tilmeldt dig, vil du modtage en kvitteringsmail fra vores system. Hvis du ikke modtager mailen, kan du tjekke, om mailen ligger under ’’reklame’’, ’’uønsket mail’’ eller ’’spam’’ i dit e-mail program.

Hvis du ikke modtager en e-mail, kan du skrive en mail til kommunikation@lbst.dk. Så hjælper vi dig videre.

Webinaret bliver filmet fra Landbrugsstyrelsen og sendes live via et særligt webinarprogram. Du kan deltage i webinaret via din computer, din tablet eller din smartphone. Du skal ikke installere nogen programmer eller bruge noget udstyr for at være med. Men du får mest ud af at være med, hvis du har en god internetforbindelse. 

Når du har tilmeldt dig webinaret, vil du modtage en mail fra os 15 minutter før webinaret går i gang. I mailen finder du en knap med et link, som du skal klikke på for at komme ind i webinaret:

Skærmbillede for deltagelse til webinar. Pil peger på grøn knap hvorpå der står skrevet "Deltag i webinar"

Hvis du ikke modtager denne mail, kan du finde din kvitteringsmail frem, som du modtog, da du tilmeldte dig webinaret. I kvitteringsmailen er der et link, som vil viderestille dig til webinaret. 

Når du kommer ind i webinaret, skal du huske at slå lyden til på din computer og klikke på knappen 'unmute', der kommer frem på din skærm. Så kan du høre, hvad vi siger, når webinaret starter. 

Du kan løbende stille spørgsmål til os under webinaret. Du stiller spørgsmål via boksen ''Ask a question'' (stil et spørgsmål). Husk at klikke på knappen ''Ask question'' for at sende spørgsmålet ind til os:

Skærmbillede som beskriver hvordan du stiller spørgsmål i webinaret

Når vi besvarer et spørgsmål, viser vi spørgsmålet på skærmen, så alle kan se det:

Skærmbillede som viser et eksempel på, hvordan det ser nu når vi besvare et skriftligt spørgsmål som er blevet stillet.

For at der ikke kommer for meget tekst op på skærmen, beder vi om, at du sender ét spørgsmål ind ad gangen. Du må stille alle de spørgsmål, du vil. For at stille et nyt spørgsmål skal du klikke på ''Ask another question'' (stil et nyt spørgsmål):

Skærmbillede som beskriver hvordan du stiller et nyt spørgsmål

Nogle gange vil vi undervejs i webinaret lave afstemninger. Afstemningerne vil ikke være synlige hele tiden. Når vi lægger en afstemning ud, kan du sen den i højre side af skærmen. Du kan stemme ved at klikke på den svarmulighed, du vil angive, og klikke på knappen ’’Vote’’ (stem):

Skærmbillede af hvordan du afgiver din stemme ved en afstemning

Du kan under hele webinaret chatte til os. Alle kan se beskederne i chatten.

Indsend din chatbesked i boksen ''Say hi'' (sig hej). Husk at trykke på knappen med den hvide pil:

Indsend din chatbesked i boksen ''Say hi'' (sig hej)

Husk at indsende dine spørgsmål til de oplæg, vi holder, via spørgsmålsboksen. Vi kan ikke svare på spørgsmål, der bliver stillet i chatten.

Du har mulighed for at downloade den præsentation, som vi viser under webinaret. Præsentationen ligger inde i webinaret lige over chatten. Du kan downloade den ved at klikke på linket til den:

Skærmbillede af hvordan du downloader præsentationen, som bliver brugt under webinaret

Hvis du har skrevet forkert, da du tilmeldte dig, kan vi hjælpe dig med at tilmelde dig på ny. Send os en mail med din information på kommunikation@lbst.dk.

Tjek, om din kvitteringsmail er endt under ’’reklame’’, ’’uønsket mail’’ eller ’’spam’’ i dit e-mail program. Hvis du ikke modtager en e-mail, kan du skrive en mail til kommunikation@lbst.dk. Så hjælper vi dig videre. 

Når du har tilmeldt dig webinaret, vil du modtage en mail fra os 15 minutter før webinaret går i gang. I mailen finder du et link, som du skal klikke på for at komme ind i webinaret. Hvis du ikke modtager denne mail, kan du finde din kvitteringsmail frem, som du modtog, da du tilmeldte dig webinaret. I kvitteringsmail er der et link, som vil viderestille dig til webinaret. 

Hvis du undervejs har nogle tekniske problemer, så kan du trykke på F5 tasten på dit tastatur, for at opdatere siden. Prøv at opdatere siden flere gange, hvis det er nødvendigt. 

Hvis du oplever, at forbindelsen er meget langsom, kan du prøve at lukke alle andre programmer ned, så din computer/tablet/smartphone ikke bruger din bredbåndsforbindelse til andet.

Du kan også bruge en fast kablet internetforbindelse i stedet for WiFi. Webinaret bliver optaget, så hvis du fortsat har tekniske problemer og ikke kan følge med, kan du se det på vores hjemmeside hurtigst muligt efter, at vi er færdige. 

  • Tjek, om du har tændt for lyden på din computer/tablet/smartphone.
  • Tjek, om lyden er indstillet til at komme ud af høretelefoner eller andre kanaler, du har tilsluttet din computer/tablet/smartphone.
  • Tjek, om du har trykket på ’’unmute’’ knappen, der kommer frem på din skærm, når du åbner webinaret.
  • Prøv at lukke webinaret ned og åben det igen.
  • Opdatér siden med F5 tasten på dit tastatur.
  • Prøv at lukke webinaret ned og åben det igen.
  • Tjek om du har internetforbindelse. Hvis din forbindelse er svag, kan du med fordel bruge en kablet forbindelse. Luk evt. andre programmer, så du har mest muligt bredbånd til at køre webinaret.
  • Skriv til os i chatten, at du ikke kan se noget. 

Kontakt

Direktionssekretariat & Kommunikation
Tlf: 33 95 80 00
Mail: Kommunikation@lbst.dk