Landbrugsstyrelsens årlige undersøgelse af brugertilfredsheden viser, at 51 pct. af de adspurgte landbrugere er overordnet tilfredse med Landbrugsstyrelsen. Det er en tilbagegang fra 57 pct. i 2020.
Tilbagegangen i den overordnede tilfredshed var ifølge direktør Lars Gregersen ikke uventet:
”It-mæssige udfordringer og introduktion af nyt Tast selv i årets løb har været med til at påvirke den overordnede tilfredshed”, siger Lars Gregersen.
”Vi har også fremadrettet stort fokus på at udvikle styrelsens It-løsninger og kontaktpunkter og kan se, hvordan der kvitteres for det i tilfredshedsundersøgelsen”.
Selv om den overordnede tilfredshed falder, stiger tilfredsheden også på en række områder som kontakt med styrelsen, kontrolbesøg og skriftlig kommunikation. Landbrugernes tilfredshed går frem på 12 af 14 af styrelsens kerneområder.
Undersøgelsen giver et øjebliksbillede af brugertilfredsheden og viden om, hvad landbrugere og konsulenter ser som de vigtigste områder at forbedre her og nu.
Landmænd prioriterer sammenhæng mellem regler og landbrugspraksis højest, imens konsulenter fremhæver driftsstabilitet i Tast selv.
Fakta om undersøgelsen
- Undersøgelsen er sendt til ca. 10.000 landbrugere og ca. 3.100 har besvaret undersøgelsen. Ca. 500 konsulenter har modtaget undersøgelsen og ca. 250 har besvaret den.
- Landbrugernes samlede tilfredshed falder fra 57 til 51 pct.
- Konsulenternes samlede tilfredshed falder fra 39 til 24 pct.
Se Landbrugsstyrelsens tilfredshedsundersøgelse her