HR-enhedens opgave er at sikre en professionel personale- og lønadministration og understøtte styrelsen som en attraktiv arbejdsplads gennem effektiv og kvalificeret rekruttering samt udvikling af organisationen, ledere og medarbejderes kompetencer.

Alle enheder i styrelsen har tilknyttet en HR-partner og en organisationsudviklingspartner fra henholdsvis Team HR og Team Organisation.

Team HR

Team HR har ansvar for løn– og personaleadministration, rekruttering, lønforhandling, personalepolitikker- og retningslinjer. Teamet er sparringspartner/støttefunktion for alle styrelsens enheder.

Team Organisation

Team Organisation har ansvar for styrelsens indre udvikling herunder kompetenceudvikling, ledelsesudvikling, employer branding, onboarding af nye ledere og medarbejdere samt organisationsudviklingstiltag. Teamet understøtter desuden styrelsens ledere gennem rådgivning og sparring og med redskaber til proceskortlægninger og procesoptimering samt facilitering af workshops i relation til blandt andet samarbejde og trivsel. Derudover står teamet for at gennemføre trivsels- og ledelsesmålinger i styrelsen og varetager sekretariatsfunktionen for styrelsens samarbejds- og arbejdsmiljøudvalg.

Team HR Stab & Facility

Team HR Stab & Facility varetager økonomi- og administrative opgaver i HR samt kontraktstyringen ift. outsourcingen af intern serviceopgaverne til ISS herunder blandt andet kantinedrift, vagt og sikring, renovation samt rengøring. Denne opgave varetages for alle lokationer i Landbrugsstyrelsen.

Organisatorisk placering

HR er en del af området Ressourcer

Se organisationsdiagram

Ledelse

Enhedschef Dorte Bajda Appel

Kontakt

Landbrugsstyrelsen
Ressourcer
HR
Tlf.: 33 95 80 00
E-mail: HR@lbst.dk