Gå til hovedindholdet

Digital post

Det offentlige skal digitalisere, og derfor sender vi flere breve ud digitalt via e-mail eller Tast selv-service. På sigt er målet, at alle breve kun sendes ud digitalt.

Hvad betyder digitaliseringen for dig?

Breve, du tidligere har fået som brevpost, vil efterhånden blive sendt digitalt via e-mail eller Tast selv-service. Digitaliseringen kommer til at påvirke alle breve, vi sender. Vi udsender allerede en række af vores breve digitalt, så mange vil ikke mærke nogen forskel.

Læs vores informationsbrev om overgangen til digital post

Hvordan får jeg besked om, at jeg har modtaget digital post?

For at sørge for at du også fremover får set din post i den digitale postkasse, er det en rigtig god idé at indtaste din private e-mailadresse og mobilnummer i Tast-selv service. På den måde får du automatisk besked, når der er kommet vigtige meddelelser.

Vær opmærksom på, at din landbrugskonsulent eller andre ikke kan ændre dine brugerindstillinger - det skal du selv gøre.

Sådan gør du

  1. Gå ind på tastselv.fvm.dk
  2. Log på med dit NemID
  3. Klik på 'Brugerindstillinger' - øverst til højre
  4. Vælg her, hvis du vil have dine breve på mail
  5. Indtast dine oplysninger
  6. Klik på 'Gem'
  7. Dine breve finder du i fanen 'Oversigter og breve'

Se en lille video, der forklarer skridt for skridt, hvordan du gør

Du kan læse mere om brugerinstillinger på vores hjælpeside til Tast-selv service

Hvor finder jeg min digitale post?

Vi bruger Tast selv-service som elektronisk postkasse for vores udsendte breve. Det er der flere grunde til:

En stor del af vores kunder giver deres landbrugskonsulent fuldmagt til at se deres breve i Tast selv-service. I andre løsninger (som fx e-boks) er fuldmagtsløsningen ikke fintmasket nok. Hvis en konsulent har fuldmagt til en kunde i andre løsninger, så ville konsulenten kunne se alle kundens andre dokumenter (fx fra SKAT, forsikringsselskaber, banker m.m.).

Vores breve handler ofte om, at kunden skal gå ind i Internet Markkort eller et ansøgningsskema og foretage en handling. Andre løsninger kan ikke håndtere vores markkort og indtastningsskemaer, og derfor er det i de situationer en fordel for kunden at have brevet liggende samme sted – nemlig i Tast selv-service.

Du behøver ikke gå ind i Tast selv-service for at læse vores breve til dig. Hvis du følger beskrivelsen ovenfor (”Sådan gør du”), så modtager du automatisk en e-mail med brevet vedhæftet.

MENU