Gå til hovedindholdet

Pressemeddelelse: 4,8 milliarder kroner på vej til danske landmænd

I dag ruller der i alt 4,8 milliarder kroner ind på bankkontoen hos danske landmænd i grundbetaling og grøn støtte. Dermed når Landbrugsstyrelsen udbetalingsmålet på 90 procent allerede mandag.

Publiceret 4. december 2017

Danske landmænd kan glæde sig over, at der går penge ind på kontoen i dag, mandag 4. december. I alt 38.590 har søgt om grundbetaling og grøn støtte og allerede nu får 90 procent deres penge. Dermed er Landbrugsstyrelsen lige som tidligere år foran i forhold til målet om at udbetale til 90 procent af ansøgerne pr. 15. december.

Det gode resultat skal især ses i lyset af, at styrelsen har skullet flytte dele af it-driften til Statens It.

”Jeg er meget tilfreds med det flotte resultat, og at vi når vores udbetalingsmål før tid. Det er især glædeligt, at vi har kunnet levere, samtidig med at vi er i gang med at flytte opgaver til Statens It. Det har været højt prioriteret, at flytningen ikke skulle påvirke grundbetalingen. Vi ved, hvor vigtig landbrugsstøtten er for vores kunder,” siger direktør i Landbrugsstyrelsen, Jette Petersen.

Det næste vigtige mål er den 31. januar, hvor mindst 97 procent af ansøgerne skal have udbetalt deres støtte.

Se mere om, hvordan vi udbetaler her

Kontakt

Er du journalist, er du velkommen til at kontakte vores pressetelefon på tlf. 41 89 25 07.